Pencarian Nama Anak & Tautannya di Internet


Pada tulisan sebelumnya, saya dan isteri cukup kesulitan untuk mencari nama anak yang pertama, buah cinta kami berdua. Kesulitan ini terutama nama untuk anak laki-laki. Setiap kami dapat nama yang bagus, selalu nama untuk laki-laki. Alhamdulillah, tadi malam kami berdua sudah menemukan nama yang menurut kami, bagus dan bermakna. Menurut ustadz, nama mengandung doa. Oleh sebab itu, berilah anakmu nama yang bagus dan bermakna. Kata-kata ini selalu terngiang terus di telinga saya. Mudah-mudahan pilihan nama kami ini tepat sesuai anjuran pak ustadz.

Sempat muncul perdebatan kecil-kecilan dengan isteri saya dalam menentukan nama ini. Mulai dari nama wayang seperti Wisanggeni, sampai nama bulan seperti Febrianto kalo cowok dan Febrianti kalo cewek (yang menunjukan ketidak kreatifan kami karena Hari Perkiraan Lahirnya di Bulan Februari nanti. Hihihi…) menjadi diskusi ringan antara saya dan isteri sebelum tidur. Untunglah, kemajuan teknologi sekarang ini sangat membantu kami. Googling maupun Yahoo kami gunakan untuk mencari tautan-tautan ke situs yang menyediakan nama anak berikut artinya. Selain itu, milis-milis yang berhubungan dengan nama anak dan perkembangan anak sejak dalam kandungan pun juga kami ikuti. Setiap pulang dari kantor, hasil pencarian di internet selalu saya print dan saya bawa pulang, untuk dirembug bersama isteri. Meski demikian buku-buku nama anak tetap kami gunakan juga. Meski untuk urusan yang satu ini, kami tidak membelinya di toko buku, tapi cukup meminjamnya di kakak ipar. Terima kasih kakak…

Meski dari hasil USG diperkirakan cowok, nama yang saya persiapkan tidak hanya cowok saja. Nama cewek pun sudah kami siapkan. Untuk berjaga-jaga bila ternyata nanti yang lahir perempuan. Sebab walau dokter sudah memperkirakan cowok, kalau kersane Gusti Allah cewek, nanti kami tidak kelabakan lagi cari nama dan khawatirnya malah jadi asal-asalan. Oleh sebab itu, untuk antisipasi, kami siapkan dua alternatif nama.

Aturan baku dalam penamaan nama ini (ini kesepakatan saya dengan isteri lho ), baik nama untuk cowok maupun untuk cewek adalah :

  1. Terdiri dari 3 kata.

Persyaratan ini merupakan jalan tengah dari nama saya yang terdiri dari 4 kata dan isteri 2 kata. Ambil yang tengah. Ya, 3 kata saja.

  1. Mengandung nama islami, nama jawa dan satu nama asing.

Persyaratan menggunakan nama islam jelas karena kami berdua muslim. Sedangkan nama Jawa juga jelas, kami berdua ini asli orang Jawa Tulen yakni Jogjakarta. Sedangkan pertimbangan nama asing bagi kami adalah supaya keren aja. Halah.

  1. Mudah dalam penulisan dan pelafalan

Alasan ini sangat jelas, supaya anak dan orang lain tidak akan mengalami kesusahan dalam memanggil maupun menuliskannya di lembar ujian misalnya.

  1. Diawali huruf A

Absen di bangku sekolah, biasanya diurutkan sesuai dengan huruf abjad.Huruf A pasti diletakkan di awal atau bila dipanggil absent selalu di awal. Saya pernah membaca buku (tapi lupa namanya), hal ini ternyata juga mempengaruhi psikologi anak. Anak yang dipanggil lebih dulu, katanya memiliki rasa percaya diri yang lebih tinggi. Alasan inilah yang mendorong kami untuk memilih nama anak dengan awalan A.


Pertanyaan selanjutnya adalah, siapa nama yang kami pilih akhirnya. Hehehehe..tenang kawan, tidak akan dibeberkan dulu sekarang. Tunggu tanggal mainnya. Cuma, hari ini saya mau berbaik hati dengan kalian. Dari hasil googling, mengikuti milis sana-sini (milis Nama Bayi Indonesia, milis Ayah Bunda Anak dsb) dan Yahoo !, saya bagikan tautan nama-nama tersebut sebagai berikut :


INDONESIA / MELAYU

1. Nama Bayi Indonesia
http://www.namabayi.com

2. Nama Balita
http://www.bayi.us/namabalita.php

3. Nama Jawa
http://www.jawapalace.org/nama%20jawa.htm

4. Nama Wayang
http://www.wayang-indonesia.com

5. Female Indonesian First Names / Nicknames by Kabalarians
http://www.kabalarians.com/cfm/CultureBrowse.cfm?CultureID=197&Gender=Female

6. Male Indonesian First Names / Nicknames by Kabalarians
http://www.kabalarians.com/cfm/CultureBrowse.cfm?CultureID=197&Gender=Male

7. Al-Asmaul Husna (99 Nama-nama Indah Allah)
http://www.angelfire.com/mac2/yginsaf/namaislam/index-asmaulhusna.html

8. Nama-Nama Pilihan Laki-laki (Nama Islam)
http://www.darulnuman.com/mhikmah/nama/lelaki/index.html

9. Nama-nama Dilarang Dalam Islam
http://www.darulnuman.com/mhikmah/nama/terlarang.html

10. Ringkasan: Nama-nama Tuhan / Christian Churches of God
http://www.logon.org/indonesian/z/p116z.html

11. Daftar Nama Marga-Marga Orang Batak dan Nias
http://members.tripod.com/~Simbolon/marga.htm

12. Induk Marga Batak dan Cabang-Cabangnya
http://simbolon.tripod.com/indmarga.htm

13. Struktur Marga Sesuai Marga Tertentu
http://www.bonapasogit.tv/index.php?mod=batak&sub=margabatak

14. Merga Silima
http://www.geocities.com/merga_silima/merga.htm

15. Nama Tionghoa
http://id.wikipedia.org/wiki/Nama_Tionghoa

16. Alkisah Nama-Nama Keluarga Cina Indonesia
http://bambangpriantono.multiply.com/journal/item/1031

17. Milis Nama Bayi Indonesia
http://groups.yahoo.com/group/nama_bayi

18. Nama bayi islam
http://tipsbayi.com/download/NamaBayiIslam.pdf
http://www.digitalhalal.com/search/nama-bayi-islam

19. Nama Bayi Cowok dan Cewek
http://www.jasaumum.com/cowok_a.htm
http://www.jasaumum.com/cewek_a.htm

20 Kumpulan nama bayi terbaru
http://www.anakjenius.com/kumpulan-nama-bayi.php


NON-INDONESIA

General

1. BabyNames.com
http://www.babynames.com

2. 11,000 Baby Names from Baby Names World
http://www.babynamesworld.com

3. Baby Name from BabyCenter
http://www.babycenter.com/babyname/

4. Popular Baby Names
http://www.ssa.gov/OACT/babynames/

5. Your Babys Name
http://www.yourbabysname.com

6. Think! Baby Names
http://www.thinkbabynames.com/

7. Baby Names and the Meaning of Names from A to Z
http://www.thenewparentsguide.com/baby-names-main.htm

8. Baby Names Origins
http://www.babynamesorigins.com/

9. 2000 Names
http://www.2000-names.com

10. Baby Name Box
http://www.babynamebox.com

11. Baby Names by adoption.com
http://baby-names.adoption.com/

12. Name My Baby
http://www.namemybaby.co.uk

13. Baby Chatter - Baby Names, Their Meanings and Origins
http://www.babychatter.com

14. Baby Names
http://www.bubbaboo.com/baby-names.asp

15. Baby Names Game - Popular Baby Names
http://www.babynamesgame.com

16. Baby Names Boy & Girl
http://www.babynology.com

17. Baby Names from Babynameaddict
http://www.babynameaddicts.com/

18. 123 Baby Names
http://123-baby-names.com

19. Baby Names Around the World
http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp

20. StorkNet's Baby Names Cubby!
http://www.storknet.com/babynames

21. Behind-the-Name: Etymology and History of First Names
http://www.behindthename.com/

Kabalarian

22. Kabalarians
http://www.kabalarians.com/gkh/yourbaby.htm

23. Kabalarian Philosophy
http://www.kabalarians.com/cfm/surf-by.cfm?Baby=Yes

Islamic Names

24. Islamic Names With Meanings
http://www.islamcan.com/names/index.shtml

Arabian Names

25. Arabian Names
http://www.lebanesedoctors.com/Pages/BabyNames/BabyNamesBoysAG.html
http://www.lebanesedoctors.com/Pages/BabyNames/BabyNamesGirlsAG.html

26. Arabic Names
http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp?Action=List&Country=Arabic

27. Arabic Baby Names
http://www.babynology.com/arabic/

28. Feminine Arabic Names
http://www.ummah.net/family/fem.html

29. Masculine Arabic Names
http://www.ummah.net/family/masc.html

Iranian Names

30. Iranian Girl and Boy Names with Meanings
http://persia.org/Information/girls.html

31. Iranian Baby Names
http://www.babynology.com/iranian/

Persia Names

32. Original Persian names
http://www.anvari.org

India Names

33. Baby Names by Indian Astrology
http://babynames.indastro.com

34. Baby Names India
http://www.BabyNamesIndia.com

35. Indian Baby Names and Their Meanings
http://www.indianchild.com/indian_baby_names.htm

36. Unique Indian Baby Names with Meanings
http://www.anbutamil.com/

37. Punjabi Baby Names
http://www.babynology.com/punjabi/

38. Hindi Names
http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp?Action=List&Country=Hindi

39. List of Names Originating from India with Their Sanskit Meanings
http://www.hindustanlink.com/parenting/index-babynames.html

40. India Film Star's Names
http://www.hindustanlink.com/parenting/film-boy.html
http://www.hindustanlink.com/parenting/film-girl.html

41. India Baby Names for Twins
http://www.hindustanlink.com/parenting/twins-boys.html
http://www.hindustanlink.com/parenting/twins-girls.html

Sanskrit Names (Sanksekerta Names)

42. Sanksekerta Names (Sanskrit Names)
http://www.faridabad-online.com/namefinder/a.htm

43. Sanskrit Baby Names
http://www.babynology.com/sanskrit/

44. Sanskrit Names
http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp?Action=List&Country=Sanskrit

45. List of Names Originating from India with Their Sanskit Meanings
http://www.hindustanlink.com/parenting/index-babynames.html

Russia Names

46. Russia Baby Names
http://www.babynology.com/russian/

47. Russia Names
http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp?Action=List&Country=Russian

Spanish Names

48. Baby Names In Spanish
http://www.top-tour-of-spain.com/Babies-Names-In-Spanish.html

49. Spanish Baby Names
http://www.babynology.com/spanish/

50. Spanish Names
http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp?Action=List&Country=Spanish

Chinese Names


51. Chinese Personal Names

http://weber.ucsd.edu/~dkjordan/chin/hbnames-u.html

52. Chinese Baby Names
http://www.babynology.com/chinese/

53. Chinese Names http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp?Action=List&Country=Chinese

Kanji Names

54. Kanji Names Project: List of Names
http://www2.gol.com/users/billp/students/kanjiname/nameindex.html

Christian and Biblical Names

55. Abracadabra: The Meaning of Names (No. 240)/Christian Churches of God
http://www.ccg.org/english/s/p240.html

56. Biblical Baby Names
http://www.babynology.com/biblical/

57. Unusual and Beautiful Baby Names with Origin and Meanings Also Biblical Names
http://www.comeparty.co.nz/bsnames.htm

Japanese Names

58. Japanese Names
http://www.babyzone.com/babynames/theworld.asp?Action=List&Country=Japanese

Links of Baby Names

59. Links of Baby Names
http://www.symbols.net/names

60. Links of Baby Names
http://www.obfocus.com/fun/babynames.htm

61. Find the Perfect Name for Your Baby
http://www.babynamelocator.com

62. Your Guide To Surname Books
http://www.surnameguide.com

63. Dictionary of Philosophical Terms and Names
http://www.philosophypages.com/dy/

64. Momsview - Baby Names
http://www.momsview.com/links/babynames.html

Find a Meaning

65. Name Finder
http://www.ivillage.com/namefinder

66. First Names and What They Mean
http://www.zelo.com

Others

67. Nama Bayi Pasangan Celeb
http://www.celebnames.8m.com/

68. Exotic Names
http://www.exoticnames.com

69. Common First Names in Los Angeles County
http://www.lapublichealth.org/phcommon/public/pfn/pfnsearch.cfm

70. French name search
http://meilleursprenoms.com/stats/top_english.htm

71. Meaning of Names in Tolkien
http://www.cv81pl.freeserve.co.uk/tolkien.htm

72. Geographic Names Information System (GNIS)
http://geonames.usgs.gov/

73. Aircraft - The 1918 Designation system
http://www.csd.uwo.ca/~pettypi/elevon/gustin_military/brdes.html

Write your name in Symbols

74. Write Like an Egyptian
http://www.upennmuseum.com/hieroglyphsreal.cgi/

75. Write Like a Babylonian
http://www.upennmuseum.com/cuneiform.cgi

76. Nova Online - The Vikings - Write Your Name in Runes
http://www.pbs.org/wgbh/nova/vikings/runes.html

77. Get a Chinese Name
http://www.mandarintools.com/chinesename.html

78. Your Name in Japanese
http://www.asahi-net.or.jp/~ft5k-ymd/Yn.html

79. Find Your Hawaiian Name!
http://www.hisurf.com/hawaiian/names.html

80. Write Your Name in Elvish in Ten Minutes
http://www.starchamber.com/paracelsus/elvish/elvish-in-ten-minutes.html

81. Your Name in Latin
http://www.latin.org/english/name-lookup.html

82. How do I write my name in baybayin?
http://www.mts.net/~pmorrow/bayname.htm

83. Sila ditambahkan sendiri....


(tautan terbesar, saya dapat dari milis Nama Bayi Indonesia. Terima kasih untuk milis Nama Baya Indonesia. Selain itu, saya tambahkan juga tautan dari yang saya dapat dari Google dsb)

Mudah-mudahan tautan di atas berguna buat teman-teman yang berencana menikah dan punya anak atau akan menambah anak lagi atau akan segera punya anak dalam waktu dekat ini seperti mas Andriansah, mas Snydez alias Gembel dan rekan-rekan lainnya. Okey, selamat berburu nama dan jangan lupa, kabar-kabari saya kalau jagoannya sudah lahir...



Foto : bayicerdas.com

71 comments:

iman said...

selamat pak...semoga menjadi anak yang soleh/a ...amin

adhisimon said...

waks... selamat bos... akhirnya dapat juga nih nama buat calon bayi anda. jadi inget dulu waktu mengalami masalah seperti anda.

cahyo said...

@ iman
thanks mas iman..:-D

@ adhisimon
lelah tapi kepuasaannya luar biasa ya mas. iya, baca di blog sampeyan mas, yang dipanggil ujang itu kan? hehehehehe

andriansah said...

Selamat, sementara saya bookmark dulu postingan ini :)

luigi said...

Semoga persalinannya lancar dan si kecil kelak tumbuh besar,s ehat menjadi anak yang soleh/soleha...

Senengudh bisa mampir kesini, salam hangat dari afrika barat :)

ibunyaima said...

Kalau boleh usul, sebaiknya mencari nama anak tuh dimulai dengan "konsep" dulu. Atau malah dengan "arti" dulu. Kalau konsep/artinya udah dapat, tinggal cari padanan kata dari bahasa2 yg diinginkan.

Dulu saya mulai dengan konsep dulu bahwa nama anak laki2 harus mengandung unsur gagah, pembaharu, dll. Kalau nama anak perempuan lembut, spreading light, dll. Baru deh nemu namanya.

Asal jangan kayak teman saya, mulai dari kitab silat Mahkota Naga Sakti, terus diterjemahkan jadi nama anak perempuan: Tiara Gentala Shakti

snydez said...

selamat berpusing-ria mas! ;)

ehehe..
sudah saya del.icio.us postingan ini ;)

indra said...

waaaa, referensinya buanyak banget. yakin mas, nggak malah bingung?
ada yang bilang nama anak jangan terlalu seleb, karena kalo si seleb tersangkut masalah anak kita jadi jelek citranya.
kalo ane pake kombinasi jepun-arab.
selamat jadi calon bapak, juga rekan yang lain

yanti said...

komen Mbak Maya (ibunyaima) di atas mirip saran saya di sini ya, mulai dari arti.

tapi kok, yang jadi pembaharu cuma yang laki2 :D.

Dino said...

Wah bagus banget referensinya, saya juga ingin segera punya anak. Daftar diatas bakal berguna. Thanks and great research..

bLub said...

tautannya buanyak aje
bisa gue pake kapan yah?
kapan kapan lah pastinya.

anyway...
jangan kasih nama anak lo berawalan "A" deh. kesian... entar tiap ada kuis kuis atau ujian di sekolahan, deg2an mulu, soalnya nama dia yg bakalan dipanggil duluan.

mendingan kayak gue
nama depan berawalan "Q"
nyaris tak ada yg bernama seperti itu.
Malahan gue pernah bikin kartu perpustakaan sekolah gue, nomer kartunya: Q1

BAYANGKAN!
bertahun2 sekoalh itu berdiri, gue adalah orang pertama bernama "Q"
*bangga*

hihihih

sekedar saran,
yg kreatif ya dengan nama anak,
karena sungguh tak enak punya nama pasaran.

selamat menjelang kelahiran si beybeh

Irwan said...

Wiiihihihihi... banyak amirrr link-nya...
*Disimpen ahh... berguna untuk 'masa depan' nih*

wandira said...

Jadi ingat dulu dari anak pertama hingga yang kedua juga sibuk di internet nyari nama.. akhirnya pusing sendiri.. :)

Yudo Budi Pramono said...

Trims pak buat sharing referensinya yang "bejibun".
Mudah2an dapat ilham buat nyari nama pada calon bayi kami :)

Anonymous said...

mas makasih atas infonya...kira2 saya copy yach buat wordpress saya..

saya disuruh nyari nama buat bayi kakak saya yang kira2 nanti akan lahir tanggal 21 maret 2008..ada yang bagus gak mas...makasih...

Adiputra said...

mas ni adiputra...salam kenal

Farid said...

hidup di tengah-tengah masyarakat, menumbuhkan kepribadiannya, dan menumbuhkan rasa ingin meneladani semangat dan kepribadian orang-orang besar yang namanya mereka sandang. source : http://www.namaislami.com

Bagi rekan-rekan yang sedang pusing merangkai nama islami, bisa www.namaislami.com bisa jadi referensi

Abu Shidqie said...

Ana nambahin satu lagi referensi website untuk merangkai nama islami nech...
http://www.namaislami.com

MelindaCare said...

Halo, salam kenal? Mau menambahkan nie, buat calon ayah dan ibu, bisa mencari inspirasi nama di Ide Nama Bayi, http://www.melindahospital.com/melindahospital/modul/user/baby_name.php#

Disini koleksi namanya lengkap, dari berbagai negara. Anda juga bisa mencari nama sesuai dengan sifat atau karakter yang diinginkan. Jadi lebih mudah menemukan nama yang cocok. Silakan dicoba, ya . . Terima kasih . . .

santoz said...

Mau melengkapi neh :

http://namabayionline.com
http://babynames99.blogspot.com

yuli said...

Nama keponakan sya Mirza Fadhilah Asra
APa maknanya???

obat herbal said...

nyari nama buat anak mah bagusan di al-quran,

Anonymous said...

[p]Having said that, I actually adore a Melinda lovely lady since [url=http://www.mbtstoresuk.co.uk] mbt shoes sale[/url] i have suspected the girl narrative . Semua orang kecuali mereka yang sudah memiliki [url=http://www.cheapmbtboots.co.uk] mbt women shoes[/url] postur tubuh yang sempurna, tetap . For me personally the beloved running shoes are those without back handles because I have found that this cloth handle [url=http://www.mbtshoeswomen.co.uk]mbt shoes[/url] rubs against my Achilles every time due to the shape of my foot Cheap MBT Shoes . In our kingdom; [url=http://www.mbtstores.co.uk] cheap mbt shoes sale[/url] Esophageal cancer has a certain syndication . Consentrate on the way you breathe . Your sneakers of such an body system megabytes amplified simply just side when, The law of gravity are likely to induce our body is chosen the midsole, A solid countrie, Together with ballroom power string is the same manner the job of education . My sister and i also ready out for lunch and grade the example and keep a windshield in her own honour MBT Sports Shoes . Individuals with club feed need to shop elsewhere . MBT can help physical exercise feet joints, knee, hip joint and the muscles near to the spine.[/p][p]MBT Shoes . The storm of Mbt shoes have distribute all near to the earth and possess the great acceptance which are also the dream of those inhabitants who would want to get healther . Truly is has a lawyer in 'Atmosphere' the position which men and women stock existing clothing and after that boots or shoes for the purpose of girls plus 'Butler [url=http://www.mbtboots.co.uk] cheap mbt shoes[/url] conventional Webb' designed for attires men . They come in a range [url=http://www.mbtshoeswomen.co.uk] mbt shoes clearance[/url] of cuffs not to mention border . Accession [url=http://www.mbtstoresuk.co.uk] cheap mbt shoes sale[/url] two added admirable atramentous crocodile derma and almond MBT Shoes Ireland dogie hair version . For the average Joe somewhere within 34 and 56 years old and you are picking out your running shoes for your early morning jog around the park, After that you can probably just go to your local Foot Locker and pick out a pair of Nikes or Reeboks that fit your feet . Everyone has many people who help in the process . Time is lively [url=http://www.mbtstores.co.uk]mbt for sale[/url] out.[/p]


Anonymous said...

Hi, its good post on the topic of media print, we all be aware of media is a great source of
information.

my webpage agoda reviews

Anonymous said...

I would like to thank you for the efforts you've put in penning this website. I'm hoping to
view the same high-grade content from you later on as well.
In fact, your creative writing abilities has motivated
me to get my own, personal website now ;)

Here is my blog; how to get your ex back fast

Anonymous said...

Hello to all, the contents existing at this site are actually amazing for people
experience, well, keep up the good work fellows.

Review my web page ... shafaetsplanet.com

Anonymous said...

Thanks for finally writing about > "Pencarian Nama Anak & Tautannya di Internet" < Liked it!

my web site :: how to get your girlfriend back

Anonymous said...

[p]"Around 1995, we began receiving a fair amount of unsolicited mail asking us to take a position, to oppose the New World gold mine that was planned right outside of Yellowstone [url=http://www.tiffayforsale.com]cheap tiffany jewelry[/url] National Park," said Kowalski . Like it or not, you and your topic will be judged by the standard of spelling and punctuation . He flies to the Na'vi camp and they're past impressed . The mine could potentially become North America's largest open pit operation, given how big the [url=http://www.tiffayforsale.com]cheap tiffany and co[/url] find looks . The back again tale is the fact that a big enterprise has styles to consider [url=http://www.tiffayforsale.com]tiffany and co sale[/url] around Pandora from your locals due to the truth that this mineral is well worth tons of money . As a regular buyer of Tiffany Jewelry Outlet it is in your interest to be constantly aware of Replica Tiffany Jewelry retailers who deliberately cash in on your vulnerability and ignorance to cheat you by claiming counterfeit items are genuine 隆掳Tiffany brand . I recommend either one and a half [url=http://www.tiffayforsale.com]discount tiffany[/url] or double line spacing . "Blood diamonds weren't remotely on our radar screen -- or the industry's -- when the stories first surfaced," [url=http://www.tiffayforsale.com]tiffany for cheap[/url] Kowalski recalled.[/p]

Anonymous said...

Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for?
you made blogging look easy. The overall look of
your website is great, as well as the content!


Feel free to surf to my site how to get your girlfriend back

Anonymous said...

I do accept as true with all of the concepts you've presented for your post. They're really convincing and will definitely work.
Still, the posts are very quick for beginners. Could you please prolong
them a little from subsequent time? Thanks for the post.

Also visit my homepage :: Abercrombie Bruxelles

Anonymous said...

For most recent information you have to pay a quick visit
world-wide-web and on internet I found this site as a most
excellent web page for latest updates.

Here is my web page - workouts to increase vertical leap

Anonymous said...

If some one desires to be updated with latest technologies therefore he
must be pay a quick visit this web page and be up
to date daily.

My blog post :: Louis Vuitton Handbags

Anonymous said...

For the reason that the admin of this website is working, no question
very shortly it will be famous, due to its quality contents.



my web page: Converse Basse

Anonymous said...

Write more, thats all I have to say. Literally,
it seems as though you relied on the video to make your point.

You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?



Here is my web page Authentic Kris Letang Jersey

Anonymous said...

This blog was... how do I say it? Relevant!!
Finally I have found something which helped me. Many thanks!


my web page; NFL Cheap Jerseys

Anonymous said...

I am not sure where you are getting your info, but great topic.
I needs to spend some time learning much more or understanding more.

Thanks for fantastic info I was looking for this info
for my mission.

Also visit my web page - Sidney Crosby Authentic Jersey

Anonymous said...

I have read several good stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting.
I surprise how a lot effort you put to make such a fantastic informative web site.


Here is my site; NFL Jerseys Wholesale

Anonymous said...

I was wondering if you ever thought of changing the layout of your
site? Its very well written; I love what youve got to say.

But maybe you could a little more in the way of content so people could connect
with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or 2 images.
Maybe you could space it out better?

Also visit my site Cheap Louis Vuitton Bags

Anonymous said...

A motivating discussion is definitely worth comment.

I do think that you ought to publish more on this issue,
it might not be a taboo matter but generally people don't talk about such subjects. To the next! All the best!!

Here is my webpage :: Wholesale Jerseys

Anonymous said...

You are so cool! I do not suppose I have read anything like that before.
So nice to discover somebody with genuine thoughts on this topic.
Really.. thanks for starting this up. This website is one thing that is needed on the web,
someone with a bit of originality!

my web site - NFL Jerseys Cheap

Anonymous said...

Why visitors still use to read news papers when in this technological
globe everything is available on web?

my web page: Louis Vuitton Handbags Outlet

Anonymous said...

Thank you for the good writeup. It in fact used to be a enjoyment account it.
Glance advanced to more delivered agreeable from
you! However, how can we keep in touch?

Feel free to surf to my webpage; nfl jerseys cheap

Anonymous said...

hello!,I love your writing so a lot! proportion we be in contact more about your post
on AOL? I need a specialist on this house to unravel my problem.
May be that's you! Taking a look forward to look you.

Feel free to visit my blog ... NFL Jerseys Wholesale

Anonymous said...

Excellent pieces. Keep writing such kind of info
on your blog. Im really impressed by your site.
Hey there, You have performed an excellent job. I will definitely digg it and
for my part recommend to my friends. I'm confident they'll be benefited
from this web site.

My webpage: Mulberry UK

Anonymous said...

I don't even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but definitely you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

Also visit my web page ... Louis Vuitton Outlet

Anonymous said...

It's very trouble-free to find out any matter on web as compared to books, as I found this paragraph at this site.

Here is my blog post :: Louis Vuitton Bags

Anonymous said...

When I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when
new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I recieve 4
emails with the same comment. There has to be a means you can remove me from
that service? Thank you!

Also visit my blog post ... Louis Vuitton Outlet

Anonymous said...

Fastidious replies in return of this matter with real arguments and
describing the whole thing regarding that.

My web blog - Abercrombie Et Fitch

Anonymous said...

Link exchange is nothing else however it is only placing the other person's weblog link on your page at appropriate place and other person will also do same in support of you.

Stop by my web blog Jordan Femme

Anonymous said...

Magnificent site. A lot of helpful information here.
I am sending it to some pals ans also sharing in delicious.
And certainly, thank you on your sweat!

My blog post ... Sac Louis Vuitton Pas Cher

Anonymous said...

I pay a visit every day some web sites and information sites to read content, but this webpage gives quality based writing.


Feel free to surf to my web blog; how to get a guy to like you

Anonymous said...

I am sure this post has touched all the internet users, its really really nice paragraph
on building up new webpage.

Review my web blog Solde Air Max

Anonymous said...

Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you helped me.

Here is my webpage; Michael Kors Outlet

Anonymous said...

Thanks for finally talking about > "Pencarian Nama Anak & Tautannya di Internet" < Loved it!

my blog - Air Max Pas
Cher

Anonymous said...

Very good information. Lucky me I recently found your website by chance
(stumbleupon). I've saved as a favorite for later!

Feel free to visit my web page - short term rentals

Anonymous said...

Hi there just wanted to give you a quick heads up and let you
know a few of the images aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a
linking issue. I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

Here is my website ... airbnb coupon code

Anonymous said...

Asking questions are genuinely pleasant thing if
you are not understanding anything totally, except this piece of writing presents fastidious understanding yet.


Visit my website :: Chaussure Air Jordan

Anonymous said...

Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform
are you using for this website? I'm getting fed up of Wordpress because I've had problems
with hackers and I'm looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

Also visit my weblog :: visit this link

Anonymous said...

Hello there! This post could not be written any better!
Reading through this post reminds me of my good old room mate!

He always kept chatting about this. I will forward this post to
him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!


my web page - web site

Anonymous said...

Great web site. Lots of useful info here. I am sending it to several friends ans also
sharing in delicious. And of course, thanks to your sweat!



Here is my webpage; how you get your ex back

Anonymous said...

Hi there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout
out and tell you I really enjoy reading through your posts.
Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same topics?
Thanks a ton!

my web-site Michael Kors

Anonymous said...

Remarkable things here. I am very satisfied to see your post.
Thank you a lot and I'm taking a look ahead to contact you. Will you please drop me a e-mail?

Stop by my web page; cold sores

Anonymous said...

http://www.mckague.org/PittsburghSteelers1.html you’re definitely an excellent webmaster. The web site loading pace is amazing. It sort of feels that you simply are doing any one of a kind trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you’ve performed a magnificent process within this matter! [url=http://mckague.org/IndianapolisColts.html]Reggie Wayne Jersey[/url]
http://www.mckague.org/NewOrleansSaints.html Croc bags come in shoulder bags that you just can sling across your shoulder, handbags that you can hold inside your hand and clutch bags that you simply can slip into a larger purse or use as an evening bag. [url=http://www.mckague.org/NewEnglandPatriots.html]Aaron Hernandez Jersey[/url] http://mckague.org/Broncos.html I am wearing Nike Cost-free Run 5.0, Snobbish Breakfast dress along with the Beige Parisian Bag from Cathias Edeline by Ana Morodan Bag Capsule Collection. [url=http://www.mckague.org/PittsburghSteelers1.html]Mike Wallace Jersey[/url]
http://mckague.org/HoustonTexans.html Should you believe that you just will probably be generating a difference in the environment by acquiring a plug-in hybrid car or truck, you could possibly possibly need to give your acquire a bit significantly extra believed. Plug-in hybrids do help with all the atmosphere, but just since they in no way rely on fuel as considerably as typical hybrid vehicles do, does not imply they are incredibly useful to the atmosphere. Really, for many causes, plug-in hybrid automobiles usually are not quite a bit greater than normal hybrid cars on the subject of the green [url=http://www.mckague.org/NewYorkGiants.html]Victor Cruz Jersey[/url]

Anonymous said...

Magnificent web site. Plenty of useful information here.
I am sending it to a few friends ans additionally sharing in delicious.

And of course, thank you on your sweat!

Here is my homepage: Mulberry Outlet ()

Anonymous said...

Everything published made a lot of sense. However, what about this?

suppose you were to create a killer title? I am not saying your information is
not solid, however suppose you added a title that makes people desire
more? I mean "Pencarian Nama Anak & Tautannya di Internet"
is a little boring. You might glance at Yahoo's home page and watch how they create news headlines to grab people to open the links. You might add a video or a pic or two to grab readers interested about what you've got to say.
In my opinion, it might make your posts a little bit more interesting.


Look into my blog post :: Oakley frogskins

Anonymous said...

If you wish for to obtain much from this post then you have to apply
such methods to your won website.

Here is my web-site ... Wholesale Jerseys

Anonymous said...

I every time used to read paragraph in news papers but now as I am a user of internet
therefore from now I am using net for content, thanks to web.


Here is my homepage ... Billige nike free

Anonymous said...

Howdy! I understand this is kind of off-topic but I had to ask.
Does operating a well-established website such as
yours require a massive amount work? I am completely new to blogging
but I do write in my diary on a daily basis. I'd like to start a blog so I can easily share my personal experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of ideas or tips for new aspiring bloggers. Thankyou!

Feel free to surf to my blog post ... Air Max

Anonymous said...

This is very interesting, You're a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your website in my social networks!

Feel free to surf to my webpage :: Air Jordan

Anonymous said...

Your means of describing the whole thing in
this piece of writing is genuinely pleasant, all be able to without difficulty know it, Thanks a lot.


Also visit my page ... Chaussure De Foot Pas Cher

Anonymous said...

Marvelous, what a blog it is! This weblog presents valuable facts to us, keep
it up.

Feel free to visit my blog :: Cheap Jerseys

Disclaimer : Semua tulisan di blog ini adalah pendapat pribadi dan tidak mengatasnamakan siapa pun dan institusi mana pun

Designed by Posicionamiento Web